WITTENSTEIN er stadig oppe og køre.

Hos WITTENSTEIN evaluerer vi løbende den seneste udvikling omkring COVID-19 og udleder passende foranstaltninger til at beskytte vores medarbejdere og opretholde optimal kontinuitet i forsyningen til vores kunder.
 

Som det er i dag, er vi i stand til at fremstille og levere uden nogen begrænsninger.

Vi gør alt for at holde produktionen igang på vores fabrikker og levere vores sædvanlige standard af produkter og tjenester. Vores mål er at fortsætte med at støtte vores kunder så effektivt som muligt. Det gælder især sektorer, hvor vi tilbyder løsninger til kritisk infrastruktur. Vi har formået at holde vores forretningsdrift som normalt indtil nu, og vi drager fordel af vores høje niveau af lodret integration.
 

Vores medarbejders sundhed er højeste prioritet.

Vi har løbende implementeret foranstaltninger for at beskytte vores ansatte lige siden spredningen af COVID-19 begyndte. Ud over den strenge overholdelse af forbedrede hygiejniske foranstaltninger har vi også en politik om klart at opdele alle hold i to grupper, der skiftes rundt mellem at arbejde enten hjemmefra eller på stedet. Ved at rydde kontorer til kun nødpersonale kan vi sikrer overholdelse af reglerne for social distancering. I produktionen gør vi dette ved at sprede holdskifte ændringer over en periode.
 

Vi holder kontakten.

Selv i disse vanskelige tider, lægger vi stor vægt på tæt kontakt med vores kunder. Alle telefonnumre og e-mail adresser er stadig tilgængelige for dig som normalt. Takket være virtuelle møder kan vi også kommunikere med hinanden ansigt til ansigt og søge sammen efter løsninger og veje. Og hvis du leder efter det perfekte drev til din applikation, er du velkommen til at bruge vores dimensioneringsværktøjer: De hjælper dig med at vælge den optimale gearkasse hurtigt og nemt, designe komplekse kinetiske sekvenser eller downloade CAD-data nemt.

Vi siger tak.

  • Tak til alle dem, der er engagerede i at beskytte sundheden for mennesker, der er berørt, når vi bekæmper coronavirus-pandemien.
  • Tak til alle dem, der holder infrastrukturen på plads og vedligeholder vigtige forsyninger til befolkningen.
  • Tak til samfundet som helhed for at være opmærksom på andre.
  • Tak til vores regeringer for at handle hurtigt og beslutsomt.
  • Tak også til alle dem, der tænker ud af boksen, stemmer velbegrundet kritik og gennem deres modstand lever demokrati.
  • Tak til vores kunder, der fortsat sætter deres tillid til os uanset krisen
  • Tak til vores leverandører og partnere, der leverer deres tjenester til os på den bedst mulige måde på trods af alt.
  • Tak til alle vores medarbejdere, der holder forretningen uafbrudt under sådanne ugunstige forhold.

Udvalgte mål.

Strenge hygiejnebestemmelser

Vi opfordrer vores medarbejdere til nøje at overholde de hygiejniske forhold, og vi bestræber os på at øge deres opmærksomhed om reglerne for sociale kontakter.

Rumlig adskillelse

Vi opretholder rumlig adskillelse mellem medarbejdere i administration, for eksempel ved hjælp af et rotationssystem og nødbemanning. På den måde gør vi det lettere at overholde reglerne for social afstand.

Kontaktløse holdskifte

Vi har etableret forskudte skiftehold for at reducere eksponeringen.

Separat logistik

Godkendelse af varer holdes adskilt fra indgående varer.

Virtuelle møder

Vi holder Skype- eller telefonkonferencer snarere end personlige møder. Dette gælder ligeledes for kunder, partnere, ansatte og leverandører.

Begrænsning af rejser

Vi råder vores ansatte til at afstå fra alle forretningsrejser i Tyskland, som ikke er strengt nødvendigt. Der er forbud mod internationale forretningsrejser. Vi anbefaler også at begrænse privat rejse så vidt muligt. 

Undgåelse af offentlig transport

Vores medarbejdere skal ikke bruge offentlig transport eller deltage i samkørsel.

Intern taskforce

Vores taskforce leverer daglige oplysninger til medarbejderne og forklarer de forskellige foranstaltninger til mennesker.